نامه رییس کمیته جهانی موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی به دکتر سرسنگی
07 بهمن 1399
نامه رییس کمیته جهانی موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی به دکتر سرسنگی

به گزارش روابط عمومی اولین همایش علمی و جشنواره موزه‌های دانشگاهی کشور؛ مارتا لورنسو رییس کمیته جهانی موزه ها و مجموعه های دانشگاهی در پی شرکت در اولین جشنواره و همایش علمی موزه های دانشگاهی کشور نامه ای خطاب به دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نوشت.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سرسنگی

رئیس هیئت مدیره

کمیته ملی اولین جشنواره و کنفرانس علمی موزه های دانشگاه - ایران

شورای بین المللی موزه ها (ICOM) مهمترین سازمان بین المللی موزه ها و متخصصان موزه است. بیش از 50،000 عضو در سراسر جهان دارد که به توسعه جامعه جهانی موزه ها و نقش های اجتماعی ، علمی و فرهنگی آنها در جهان معاصر اختصاص دارد.

کمیته مجموعه ها و موزه های دانشگاهی «یومک» (http://umac.icom.museum/) ، با هدف کمک به جامعه ، در خدمت جوامع دانشگاهی ، با حمایت از توسعه مستمر موزه ها و مجموعه های دانشگاه به عنوان مرجعی اساسی برای تحقیق ، آموزش و حفظ میراث فرهنگی ، تاریخی ، طبیعی و علمی دانشگاه ها برنامه ریزی کرده است.

UMAC  از اینکه ایران امسال اولین جشنواره و کنفرانس علمی موزه های دانشگاه را برگزار می کند خوشحال شد. ایران در بسیاری از دانشگاه های خود دارای موزه ها ، مجموعه ها و میراث فرهنگی قابل توجهی است که شایسته شناخته شدن در سطح ملی و بین المللی است. این کنفرانس گام بسیار مهمی در جهت افزایش چشم انداز این کمیته است. همانند سایر کشورها در گذشته ، من مطمئن هستم که این کنفرانس تأثیر قابل توجهی در آینده موزه های دانشگاهی در ایران ، متخصصان آنها ، کیفیت آنها و شناخت اجتماعی آنها خواهد داشت. برای انتشار برنامه و نتایج کنفرانس در سراسر جهان در وب سایت و رسانه های اجتماعی شما می توانید روی پشتیبانی UMAC حساب کنید.

در روزهای آینده ، از طریق خانم فاطمه احمدی، عضو هیئت مدیره کمیته جهانی موزه ها و مجموعه های دانشگاهی، یک پیام ویدیویی برای موزه های دانشگاهی ایران ارسال می کنم. او نماینده رسمی هیئت مدیره این کمیته است و به طور فعال در انعکاس رویدادهای کنفرانس ملی موزه های دانشگاهی ایران نقش مهمی خواهد داشت.

من به نمایندگی از جامعه بین المللی موزه ها و مجموعه های دانشگاهی ، این ابتکار را به شما تبریک می گویم ، بهترین ها را برای شما در سازماندهی چنین رویداد مهمی برای میراث دانشگاهی ایران آرزومندم.

با احترام

مارتا لورنسو

رییس کمیته جهانی موزه ها و مجموعه های دانشگاهی

لیسبون، پرتغال